Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> Nieruchomości >> Kładki pieszo-rowerowe, czyli bezpieczna droga na skróty >>

Kładki pieszo-rowerowe, czyli bezpieczna droga na skróty

Artykuł sponsorowany

Miejska dżungla, to połączenie ruchu pieszego, jednośladów i mniejszych lub większych pojazdów zmotoryzowanych. W wypadku dwóch pierwszych sposobów komunikacji podróż można często skrócić. Pomagają w tym kładki pieszo-rowerowe.

Podczas spaceru w parku często możemy natknąć się na mały most dedykowany pieszym i rowerzystom. Ułatwia on przeprawę nad płynącym strumieniem, trudno ukształtowanym terenem, a także nad ruchliwą ulicą. W tym ostatnim wypadku brak konieczności wyznaczenia przejścia dla pieszych, przyśpiesza podróż samochodem. W końcu mamy mniej świateł na trasie. Z kolei piesi bezpiecznie przemieszczają się nad ruchliwą drogą bez możliwości kontaktu z pojazdami. Wygodne rozwiązanie, które jest jednocześnie bezpieczne i łatwe do wdrożenia. Jak to zrobić?

Skracanie drogi

W wielu miastach i mniejszych miejscowościach przynajmniej w kilku miejscach można skrócić trasy pieszo-rowerowe. Instalacja kładki w określonych miejscach będzie dużym ułatwieniem i znacząco skróci czas przemieszczania się tych grup podróżujących. Dlatego urbaniści powinni znaleźć miejsca, gdzie kładka realnie przełoży się na poprawę komunikacji. Co za tym idzie, usprawni poruszanie się niezmotoryzowanych uczestników ruchu. Odsunięcie pieszych i rowerzystów od głównych arterii powinno być celem władz samorządowych. Takie decyzje uratują więcej osób przed wypadkiem, niż wszyscy mogliby się spodziewać. W końcu wiele kolizji zdarza się przez nieuwagę, czy to pieszego, rowerzysty, czy kierowcy. Jeżeli istnieje możliwość ich bezpiecznego odseparowania od siebie, to warto z takiego pomysłu skorzystać.

Kładki pieszo-rowerowe i ich rodzaje

Współczesne kładki są bezpieczne i łatwe w transporcie. Ponadto możliwość ich montażu z gotowych paneli pozwala na szybką instalację. W krótkim czasie otrzymamy możliwość przeprawy w nowym miejscu. Kładki mają to do siebie, że zbudowane są z różnej długości przęseł. Największa konstrukcja, jaką możemy stworzyć, osiągnie długość nawet 61 m. Jednocześnie plastyczność dostępnych modeli pozwala na łatwą optymalizację do indywidualnych okoliczności. W ten sposób unikamy zbędnych kosztów, gdyż otrzymujemy obiekt o wcześniej określonych parametrach.
Kładki pieszo-rowerowe docierają na miejsce instalacji często złożone. W takiej sytuacji montaż jest jeszcze szybszy i sprawniejszy. Nowy obiekt jest bezpieczny ze względu na powierzchnię antypoślizgową oraz wysokie barierki, które uniemożliwiają wypadnięcie. Ponadto kładkę wyposażymy w wieżę, schody i platformy, aby zniwelować różnice wysokości w pionie oraz różne kąty. Istnieje przynajmniej kilka rodzajów przepraw, które łatwo sparametryzujemy pod indywidualne potrzeby.
Kładki pieszo-rowerowe, to obecnie bezpieczne i łatwe w montażu przeprawy. Skracają czas przemieszczania się, a dzięki instalacji nad ulicami podnoszą bezpieczeństwo każdego uczestnika ruchu. Odpowiednie zaplanowanie miejsca montażu kładki będzie dużym udogodnieniem dla osób, które dotychczas musiały podróżować okrężną drogą. Instalacji kładki pozwoli na skrócenie trasy, przyśpieszy dotarcie do celu i często oddzieli ruch pieszo-rowerowy od tego zmotoryzowanego podnosząc bezpieczeństwo. Włodarze miast i miejscowości mogą łatwo i skutecznie zoptymalizować ruch, przynajmniej w niektórych dzielnicach.

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum