
Daj się złapać w sieć internetowej promocji
Marketing wyszukiwarkowy
Niestety, aby zaistnieć na rynku jako marka ciesząca się popularnością, posiadająca prestiż i nienaganne opinie od konsumentów, trzeba spełnić jeden z podstawowych warunków – reklamować się! Analiza cenników reklamowych poszczególnych mediów może skutkować niespodziewanym stanem depresji, a następnie ewentualną decyzją o wycofaniu działalności z rynku. Należy jednak pamiętać, że odkąd internet stał się medium równie popularnym, jak prasa drukowana czy radio, warto to narzędzie wykorzystać do działań promocyjnych.
Typy promocji w sieci
XXI wiek to okres rozwoju nowoczesnych narzędzi umożliwiających promocję zarówno w sieci, jak i poza nią, rozumianą jako wszelkiego rodzaju działania ułatwiające komunikację z konsumentem. Według badań i statystyk sporządzanych każdego roku, to właśnie marketing wyszukiwarkowy plasuje się na pierwszym miejscu pod względem skuteczności, spychając z podium mailing i reklamę banerową na witrynach www. Tak spektakularny sukces odnosi głównie dzięki niskim kosztom, które w wielu przypadkach mają kluczowe znaczenie, zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Działania promocyjne prowadzone w wyszukiwarkach internetowych to przede wszystkim pozycjonowanie oraz – stanowiące jego nieodłączną część – reklamy Google Adwords. Te ostatnie obejmują promocję witryn w wyszukiwarce Google i pozostałych, jak Wirtualna Polska, Onet czy Netsprint.
Google Adwords gwarancją sukcesu w promocji?
Trzymając się powyższego założenia, każda firma powinna inwestować określony budżet w promocję, tym samym otwierając sobie nowe kanały komunikacji z klientem. Niestety tym, co najczęściej stanowi problem, jest wielkość budżetu, jaką musi przeznaczyć na daną reklamę. Czynnik, który w takiej sytuacji odgrywa znaczącą rolę, to tzw. ROI, czyli zwrot z inwestycji. Na rynku mało jest usług, które potrafią nawet w przybliżeniu podać tego typu dane. Strategia działania linków sponsorowanych, opierając się głównie na przeliczeniach i analizach, umożliwia dokładne zebranie takich danych, dzięki czemu reklamodawca jest w stanie określić szacunkowo zwrot z inwestycji.
Autorka artykułu jest pracownikiem firmy ADSEO.PL, części Grupy Adweb, zajmującej się pozycjonowaniem i reklamą w wyszukiwarkach.
www.adseo.pl
www.adweb.pl
www.2be.pl
Dodatkowe informacje: Paulina Niżankowska
tel. 012 426 01 63, p.nizankowska@adseo.pl
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 5(85)2009 ![]() Zobacz więcej na temat: google | internet | marketing wyszukiwarkowy |