Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Telemarketing i e-mailing w firmie >>

Telemarketing i e-mailing w firmie

Rozwiązania dla mikro, małego i średniego przedsiębiorstwa, część 1.

Do niedawna te skuteczne i niezmiernie efektywne kosztowo narzędzia były wykorzystywane głównie przez międzynawowe koncerny. Dzisiaj coraz więcej nawet małych firm z powodzeniem korzysta z dobrodziejstw tych form marketingu bezpośredniego. Poniżej staram się przedstawić główne aspekty wykorzystywania telemarketingu i mailingu, niezbędne podczas rozważań nad zastosowaniem tych rozwiązań.

Każde zagadnienie posiada trzy warianty zastosowania – w zależności od potrzeb firmy, jej wielkości i budżetu. Zastosowanie trzeciego wariantu zwykle nie wymaga jakichkolwiek dodatkowych nakładów finansowych.

Od czego zacząć?

Planując jakiekolwiek działania handlowe, warto zacząć od zdefiniowania swoich przewag konkurencyjnych, czyli odpowiedzieć sobie na pytania: Czym wyróżniamy się spośród konkurencji? Dlaczego klient powinien wybrać właśnie nasz produkt/usługę? Dobrze się przygotujmy, gdyż przede wszystkim tym będziemy przekonywać klienta do nawiązania z nami współpracy. Nie zaszkodzi także zapisać argumenty, które najskuteczniej przekonały naszych dotychczasowych klientów. Sprawdzone sposoby przydadzą się w rozmowach z nowymi klientami oraz zawrzemy je w treści mailingu czy ofertach. Powinniśmy także stworzyć kompendium wiedzy nt. naszej oferty, zawierające odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Cennym elementem będzie także lista powodów, dla których klienci najczęściej odmawiają podjęcia współpracy, wraz ze wskazówkami, jak w takich sytuacjach reagować. Taki materiał pomoże odpowiednio przygotować osoby kontaktujące się bezpośrednio z klientami.

Warto też zastanowić się, jakie firmy są naszymi najlepszymi klientami i jakie firmy chcielibyśmy do współpracy pozyskać. Stworzenie profilu naszego „idealnego klienta” sprawi, że nasze działania będą bardziej precyzyjne, a więc skuteczniejsze.

Gdzie znajdziemy klientów?

Kolejnym krokiem powinno być zastanowienie się, do kogo chcemy zwrócić się z naszą propozycją, czyli kim są nasi potencjalni klienci. Musimy jednak spojrzeć na nich przez pryzmat dostępnych źródeł informacji. Z najczęściej spotykanych biznesowych baz danych możemy wyodrębnić firmy wg:

  • województw / miejscowości,

  • branży, w której firma działa (zwykle chodzi o główną branżę),

  • liczby pracowników,

  • formy prawnej (S.A., Sp. z o.o., S.C.).

Autor: Menadżer ds. Sprzedaży w firmie konsultingowej BDO Numerica

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 5(85)2009


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: call center | telemarketing

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum