Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Innowacyjna rekrutacja >>

Innowacyjna rekrutacja

Zawody przyszłości

Rynek pracy cały czas się zmienia. Rozwój techniki i nauki, globalizacja, współpraca oraz rywalizacja między kulturami to czynniki, które charakteryzują naszą rzeczywistość i wpływają na wymagania, jakie pracodawcy stawiają kandydatom. Wymuszają również powstawanie nowych zawodów. Mamy do czynienia z dwoma, pozornie wykluczającymi się procesami: dążeniem do wszechstronności i łączenia umiejętności z różnych dziedzin oraz koniecznością coraz węższej specjalizacji.

Zawody przyszłości to profesje, które dopiero zaczynają być widoczne na rynku. Umieszczone wśród ofert pracy budzą zdziwienie, zaciekawienie, a czasem śmiech. Analityk potrzeb klienta, negocjator międzykulturowy, e-mentor to tylko wybrane przykłady stanowisk, na które w całym kraju zaaplikuje nie więcej niż kilkadziesiąt osób.

Tymczasem takich stanowisk jest coraz więcej. Aplikują na nie młodzi ludzie, którzy samodzielnie starają się zdobyć wiedzę wykraczającą poza mury uczelni. Często mają za sobą doświadczenia w zagranicznych firmach, z których przenoszą do Polski unikalny know-how. Dzięki wyjątkowym umiejętnościom nie mają problemu ze znalezieniem pracy. Zwykle to pracodawcy stawiają sobie pytanie: jak do nich dotrzeć i jak ich przekonać do aplikowania na konkretne stanowisko.

Wszechstronność i specjalizacja

Od kilku lat stale wzrasta liczba ofert pracy dla osób o wiedzy wykraczającej poza ramy jednej dziedziny. Marketingowcy o wiedzy z zakresu IT czy finansiści znający prawo europejskie to już standard. Coraz częściej poszukiwani są specjaliści łączący wiedzę ścisłą z wykształceniem humanistycznym – absolwenci filozofii, socjologii czy psychologii. Studia te uczą uniwersalnego rozwiązywania problemów, dlatego w połączeniu z wiedzą prawniczą czy finansową dają szansę na pracę w dużych, międzynarodowych firmach – gdzie oprócz znajomości danej branży niezbędne są umiejętności miękkie, takie jak komunikatywność i zdolność współdziałania z przedstawicielami innych kultur.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 11(56)2006


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum