Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Strategia (anty)kryzysowa >>

Strategia (anty)kryzysowa

Nie czas na zmianę partnera biznesowego

Kryzys gospodarczy dla jednych jest zagrożeniem, dla innych szansą. Co zrobić, aby przejść go w jak najlepszej kondycji? Jak w trudnych warunkach rynkowych zachować wszystkie elementy przewagi konkurencyjnej? Czy można wykorzystać dekoniunkturę, by zwiększyć udział w rynku?
Podstawą działania każdej firmy jest posiadanie przemyślanej strategii, która zakłada zarówno pozytywne, jak i negatywne scenariusze rynkowe. Plan działania przedsiębiorstwa powinien być stale aktualizowany w zależności od zmian zachodzących w całej gospodarce oraz w poszczególnych branżach. W czasie dekoniunktury bardzo istotna jest systematyczna weryfikacja danych przeprowadzana z większą częstotliwością niż zwykle. Częsta wersyfikacja pozwala na dogłębną analizę sytuacji, kontrolowanie wahań koniunkturalnych oraz wyznaczanie celów, które w danych warunkach są kluczowe dla firmy.
Strategia przygotowana w oparciu o aktualne informacje stwarza szansę nie tylko na przetrwanie kryzysu, ale i przygotowanie firmy do wyjścia z niego w jak najlepszej kondycji i z perspektywami szybkiego rozwoju. Plan działania w czasie dekoniunktury powinien umożliwiać firmie wykorzystanie posiadanych zasobów do wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań w ofercie, usprawnienia działań operacyjnych, a nawet repozycjonowania marki. Kryzys, oprócz zagrożenia stwarza zwykle szanse, które w przypadku firm działających elastycznie można przekuć w sukces. Wzrost sprzedaży, poprawa wizerunku czy pozyskanie nowych kontrahentów w przypadku głębokiej recesji może uratować firmę.

Auotr: Członek Zarządu Inter Partner Assistance Polska S.A.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 3(95)2010


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: biznes | strategia

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum