
Strategia (anty)kryzysowa
Nie czas na zmianę partnera biznesowego
Kryzys gospodarczy dla jednych jest zagrożeniem, dla innych szansą. Co zrobić, aby przejść go w jak najlepszej kondycji? Jak w trudnych warunkach rynkowych zachować wszystkie elementy przewagi konkurencyjnej? Czy można wykorzystać dekoniunkturę, by zwiększyć udział w rynku?
Podstawą działania każdej firmy jest posiadanie przemyślanej strategii, która zakłada zarówno pozytywne, jak i negatywne scenariusze rynkowe. Plan działania przedsiębiorstwa powinien być stale aktualizowany w zależności od zmian zachodzących w całej gospodarce oraz w poszczególnych branżach. W czasie dekoniunktury bardzo istotna jest systematyczna weryfikacja danych przeprowadzana z większą częstotliwością niż zwykle. Częsta wersyfikacja pozwala na dogłębną analizę sytuacji, kontrolowanie wahań koniunkturalnych oraz wyznaczanie celów, które w danych warunkach są kluczowe dla firmy.
Strategia przygotowana w oparciu o aktualne informacje stwarza szansę nie tylko na przetrwanie kryzysu, ale i przygotowanie firmy do wyjścia z niego w jak najlepszej kondycji i z perspektywami szybkiego rozwoju. Plan działania w czasie dekoniunktury powinien umożliwiać firmie wykorzystanie posiadanych zasobów do wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań w ofercie, usprawnienia działań operacyjnych, a nawet repozycjonowania marki. Kryzys, oprócz zagrożenia stwarza zwykle szanse, które w przypadku firm działających elastycznie można przekuć w sukces. Wzrost sprzedaży, poprawa wizerunku czy pozyskanie nowych kontrahentów w przypadku głębokiej recesji może uratować firmę.
Auotr: Członek Zarządu Inter Partner Assistance Polska S.A.
Strategia przygotowana w oparciu o aktualne informacje stwarza szansę nie tylko na przetrwanie kryzysu, ale i przygotowanie firmy do wyjścia z niego w jak najlepszej kondycji i z perspektywami szybkiego rozwoju. Plan działania w czasie dekoniunktury powinien umożliwiać firmie wykorzystanie posiadanych zasobów do wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań w ofercie, usprawnienia działań operacyjnych, a nawet repozycjonowania marki. Kryzys, oprócz zagrożenia stwarza zwykle szanse, które w przypadku firm działających elastycznie można przekuć w sukces. Wzrost sprzedaży, poprawa wizerunku czy pozyskanie nowych kontrahentów w przypadku głębokiej recesji może uratować firmę.
Auotr: Członek Zarządu Inter Partner Assistance Polska S.A.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 3(95)2010 ![]() |