
10 lat udanej współpracy
System zarządzania Forte


Chciałbym, aby nasza współpraca nadal układała się tak pomyślnie, jak do tej pory. Mam nadzieję, że MAP solutions będzie nadal w stanie spełniać oczekiwania rozwijającej się firmy.
Piotr Groszyk, Prezes MAP solutions Sp. z o.o.
O BARTKU
MAP solutions Sp. z o.o. z firmą BARTEK S.A. współpracuje od ponad 10 lat. Producent obuwia dla dzieci korzysta z oprogramowania Symfonia i wraz z rozwojem firmy, rozbudowuje je o dodatkowe aplikacje oraz rozwiązania deweloperskie.
Firma BARTEK S.A. z siedzibą w Mińsku Mazowieckim produkuje i sprzedaje obuwie dziecięce, w trzech grupach wielkościowych: poniemowlęcej, przedszkolnej oraz szkolnej. Szczególną dbałość przykłada do tego, by produkowane obuwie było elastyczne i miękkie, jednocześnie zgodne z najnowszymi trendami mody, oraz aby stopa dziecka czuła się w nim komfortowo i prawidłowo się rozwijała. Producent podkreśla, że podczas wykonywania butów wykorzystywane są rozwiązania konstrukcyjne zgodne z wymogami anatomicznymi stopy dziecka. Starania firmy w zakresie zapewnienia obuwiu komfortu użytkowania, trwałości oraz walorów estetycznych zostały docenione przez lekarzy ortopedów i rodziców. Obuwie posiada pozytywne opinie Instytutu Przemysłu Skórzanego w Łodzi/Oddział w Krakowie oraz akceptację Instytutu Matki i Dziecka, placówki dbającej o zdrowie dzieci. Zdobyło również szereg prestiżowych nagród branżowych.
WYBÓR OPROGRAMOWANIA
Sklepy firmowe BARTKA znajdują się na terenie całej Polski. Przed wdrożeniem oprogramowania Symfonia, firma korzystała z prostego modułu zbudowanego w technologii DOS. Nie był on współmierny z potrzebami prężnie rozwijającej się firmy, dlatego rozpoczęto poszukiwanie oprogramowania, rozbudowanego, pozwalającego na dostosowanie do coraz to nowych potrzeb.
Korzystaliśmy z systemu, który pozwalał na wykonywanie prostych operacji, nie pozwalał jednak na współpracę z kolektorami danych i kodami kreskowymi – mówi Tomasz Jenda, Dyrektor Handlowy firmy BARTEK S.A.
Program nie pozwalał na przeprowadzenie szeregu operacji. Firma zaczęła się rozwijać i to wymusiło poszukiwanie sprawdzonego oprogramowania, które mogło współpracować z otwieranymi przez firmę sklepami – mówi Grażyna Michalska, Główna Księgowa firmy BARTEK S.A.
Kiedy zaczynano współpracę z MAP solutions, firma BARTEK nie miała jeszcze tak rozbudowanych struktur sprzedażowych, jak obecnie. Niemniej jednak, firmie zależało na wysokiej jakości obsługi klientów i usprawnieniu pracy rozwijających się działów.
Zależało nam przede wszystkim na tym, aby przyspieszyć obsługę klientów oraz naszych wszystkich kontrahentów. Chcieliśmy usprawnić także proces wystawiania dokumentów sprzedażowych i pracę magazynu – mówi Paweł Rawski, Główny Informatyk firmy BARTEK S.A.
System musiał współpracować także z działem handlowym i księgowym w zakresie sprzedaży, a na to nie zezwalała wówczas wykorzystywana aplikacja – mówi Tomasz Jenda.
OCZEKIWANIA
Klient oczekiwał systemu, który pozwoli na wprowadzenie dodatkowych danych, zwiększenie bazy towarowej i prowadzenie ewidencji sprzedaży. Zdecydowano się na oprogramowanie Symfonia, ponieważ spełniało wszystkie wymogi, producent dbał o jego uaktualnienia, a to ze względu na strategię rozwoju firmy miało bardzo duże znaczenie.
Współpraca z Symfonią i firmą MAP solutions rozpoczęła się od zakupu w lipcu 1999 roku modułów: Płace, Sprzedaż, Środki Trwałe i Faktura Pro. W ciągu kolejnych lat, w miarę rozwoju firmy, rozbudowywano system o kolejne rozwiązania: Analizy Finansowe, Kadry i Płace, Środki Trwałe, Finanse i Księgowość, Handel, aplikację Nasz Bank.
Moduły Analizy Finansowe, Kadry i Płace, Środki Trwałe, Finanse i Księgowość, Handel Forte wspierają działy księgowe i sprzedaży, Handel użytkowany jest w 24 sklepach firmowych.
Do obsługi naszych sklepów firmowych wybraliśmy aplikację Handel, ponieważ pozwoliła na połączenie sprzedaży z aplikacją Finanse i Księgowość – mówi Tomasz Jenda.
MAGAZYN i SKLEPY
W 2006 roku firma BARTEK S.A. postanowiła usprawnić funkcjonowanie magazynu, do którego przychodził towar, jak również był wydawany na sklepy firmowe. Kolektory i kody kreskowe, zaproponowane przez Dział Rozwiązań Indywidualnych MAP solutions spełniły te oczekiwania.
Magazyn korzysta z kolektorów sczytujących kody kreskowe, co poprawiło wydajność i wyeliminowało błędy popełniane przez pracowników, podczas ręcznego wpisywania danych – mówi Mariusz Partyka, Wiceprezes i Dyrektor Działu Rozwiązań Indywidualnych MAP solutions.
Kolektory sczytują bezpośrednio do systemu kody kreskowe, w których zaszyta jest numeracja obuwia, dzięki temu praca przebiega sprawnie. Kody kreskowe drukowane są na pojedyncze buty jak i opakowania zbiorcze. Aplikacja Handel znalazła zastosowanie w 24 sklepach firmowych. Pomiędzy programami Handel znajdującymi się w sklepach firmowych i centrali następuje automatyczna wymiana danych. Informacja o sprzedanych produktach wraca do centrali i jest agregowana z podziałem na sklepy i regiony, w których zostały sprzedane. Obsługa w sklepie firmowym wykonuje raporty sprzedażowe 4-5 razy dziennie i przesyła do centrali.
Oprogramowanie Symfonia zostało skonfigurowane także pod kątem obsługi sklepu internetowego.
Bezpośrednio z adresu IP z jakiego zostało wysłane zamówienie, można wypełnić numer przesyłki. Numer przewozowy jest wysyłany do sklepu przez internet – wyjaśnia Adrian Jaroń, Programista MAP solutions.
Zastosowanie oprogramowania Symfonia bardzo ułatwiło pracę kolejnym działom, usprawniło kontakty z odbiorcami towarów. - Było to pierwsze wdrożenie, podczas którego zastosowaliśmy kolektory. Firma BARTEK przeszła wówczas z ewidencji zeszytowej na komputerową – mówi Mariusz Partyka.
PLANY
Pracownicy firmy BARTEK S.A. są zadowoleni z wdrożonego systemu. Podjęto decyzję o dalszym rozwoju oprogramowania i przejściu na aplikację Handel Forte 2010.
Symfonia znacząco usprawniła naszą pracę i dlatego też, nie zamierzamy rezygnować z aplikacji, a aktywnie ją rozwijać i wspomagać pracę kolejnych działów. Po wprowadzeniu aplikacji Handel 2010 mamy możliwość analizowania sprzedaży w sklepach. Pozwoliło to nam także na przeprowadzanie wnikliwej analizy pod kątem rozmiarów, modelów, kolorów itp. – mówi Tomasz Jenda.
Dział Rozwiązań Indywidualnych zaproponował szereg dodatkowych funkcjonalności.
Firma zdecydowała się na dodatkowe wymiary analityczne do towarów: producent, kolor, grupa, płeć. Dzięki temu użytkownik otrzymał dodatkowy mechanizm do zarządzania dużej bazy indeksów towarowych, ma także możliwość analizowania stanów magazynowych, z uwzględnieniem interesujących danych. Pozwoliło to na prognozowanie np.: jaki kolor czy rozmiar butów dla dziewczynek sprzeda się wiosną w danym regionie – wyjaśnia Mariusz Partyka.
Zgodnie z życzeniem klienta, wymiana danych między centralą a sklepami będzie przebiegała automatycznie.
Firma BARTEK S.A. jest jednym z kluczowych klientów MAP solutions Sp. z o.o.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 4(96)2010 ![]() Zobacz więcej na temat: map solutions |