Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Full Service Leasing samochodów - wygoda i oszczędności >>

Full Service Leasing samochodów - wygoda i oszczędności

RAPORT: Mobilny przedsiębiorca

Firmy branży CFM (Car Fleet Management – zarządzania flotami samochodowymi) oferują jako główny produkt Full Service Leasing, nazywany także wynajmem długoterminowym. Usługa ta, choć ma zaledwie kilkuletnią historię w naszym kraju, w ostatnich latach rozwinęła się w znaczący sposób. Powodem zwiększonego zainteresowania były zarówno zmieniające się rozwiązania prawno-podatkowe, jak i większa skłonność polskich firm do outsourcingu.
Full Service Leasing polega na finansowaniu samochodów służbowych w formie leasingu operacyjnego, czemu towarzyszy pełny pakiet serwisowy. Zawiera on przeglądy, naprawy, opony, ubezpieczenie i assistance. Te elementy dostępne są w zryczałtowanej stawce miesięcznej. Leasing operacyjny nie jest uwzględniany w bilansie klienta, co poprawia wskaźniki rentowności (ROE, ROA) i nie pogłębia zadłużenia firmy.
Jest to rozwiązanie, które obniża koszty utrzymania floty, także tej liczącej kilka samochodów. Ponadto polepsza wypłacalność firmy i minimalizuje kilka rodzajów ryzyka (m.in. utraty wartości rynkowej pojazdu, kosztów serwisowych). Dodatkowo pozwala redukować czynności operacyjne i biurokrację, a także zapewnia kompleksową obsługę floty.
Usługa ta kierowana jest zarówno do firm posiadających średnią i dużą flotę, a więc powyżej dwudziestu-trzydziestu samochodów, jak również do firm o mikro i małych flotach – już od jednego samochodu. Przy ośmiu-dziesięciu samochodach proces obsługi i administracji flotą nabiera charakteru skomplikowanej logistyki i wymaga koordynowania wielu dostawców (serwisy, dealerzy, warsztaty, firmy oponiarskie, paliwowe i inne). Po przekazaniu tych czynności operacyjnych na zewnątrz, efekty widać od razu. Zamiast zaliczek i znacznej liczby faktur miesięcznych, klient zyskuje bezgotówkową obsługę, prostą kontrolę i zarządzanie kosztami, a także ograniczenie faktur od wielu dostawców do jednej miesięcznie.

Autor: General Manager KBC Autolease Polska
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 8(100)2010


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: zarządzanie flotą | fsl | flota

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum