Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Warto reklamować się w Internecie >>

Warto reklamować się w Internecie

Reklama w Internecie

Dynamiczny rozwój Internetu spowodował, że obecnie jest on jednym z kluczowych mediów na świecie. Również reklamodawcy, w tym i ci z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, zaczęli dostrzegać globalną sieć jako miejsce, w którym warto, a nawet trzeba się reklamować.
O popularności Internetu najlepiej świadczą liczby. W 2008 r. z globalnej sieci na całym świecie korzystało ponad miliard osób. Pod koniec 2009 r. liczba ta zbliżyła się już do dwóch miliardów.
W Polsce internautów również bardzo szybko przybywa. Według danych Eurostatu, na koniec 2009 r. już 58 proc. Polaków regularnie korzystało z Internetu. Tak liczne audytorium nie mogło pozostać niezauważone przez reklamodawców, a to w prosty sposób przełożyło się na pokaźne kwoty przeznaczane co roku z budżetów reklamowych właśnie na aktywność w Internecie. Świetnym przykładem może być Wielka Brytania, w której w 2009 r. wydatki na reklamę sieciową po raz pierwszy w historii przekroczyły wydatki na telewizję.
W naszym kraju nadal niekwestionowanym liderem pod względem wydatków na reklamę jest telewizja, jednak Internet sukcesywnie zdobywa rynek. Według raportu AdEx 2009, prowadzonego przez PricewaterhouseCoopers oraz IAB Polska, wydatki na reklamę on-line stanowią 12,7 proc. wydatków ogółem i w 2009 r. wyniosły 1,37 mld zł.

Pełna swoboda reklamy

Co, oprócz stale zwiększającego się grona użytkowników, przyciąga reklamodawców do wirtualnego świata?
Z pewnością są to nieograniczone możliwości reklamowania się, łatwe do profilowania audytorium, interaktywność, dostępność precyzyjnych narzędzi, które pozwalają na mierzenie efektywności działań, a także elastyczność i przede wszystkim niski koszt działań.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 8(100)2010


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: ABC reklamy w Internecie | reklama w internecie | reklama w sieci

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum