Podsumowanie rynku leasingu za rok 2010 i prognozy na 2011
Rynek leasingu w Polsce

Witold Potocki
Dyrektor Ds. Rozwoju Masterlease
Na tle spektakularnych wzrostów branży my również odnotowaliśmy sukcesy. Rok 2010 zakończyliśmy na 5. pozycji w leasingu samochodów osobowych i dostawczych (pod względem ilości) z udziałem w rynku na poziomie 6,34 proc. W leasingu samochodów do 3,5 tony sfinansowaliśmy flotę 7000 aut o łącznej wartości ponad 420 mln zł.
Miniony rok był dla nas pracowity i owocny. Pozyskaliśmy nowych partnerów, przy udziale których dokonaliśmy największego wykupu menedżerskiego w Europie Centralnej i Wschodniej, nasze obligacje zadebiutowały na Catalyst, jesteśmy najlepiej dokapitalizowaną spółką z sektora CFM w tym rejonie Europy. Powołaliśmy kolejne programy vendorskie z markami SEAT i Hyundai. Naszym celem jest intensywna promocja programów vendorskich oraz szerokie dotarcie z usługami złożonymi typu FSL do mikro, małych i średnich firm. Działamy pełną parą.
Liczymy, że rok 2011 będzie dla branży leasingowej bardziej ustabilizowany pod kątem zmian prawnych i podatkowych. To pozwoli przedsiębiorcom korzystającym z leasingu i wynajmu długoterminowego oraz firmom z naszej branży odetchnąć po dość nerwowej końcówce 2010 r. i przygotować długofalową politykę flotową, nowe zakupy aut lub wymianę części parku.
Polscy przedsiębiorcy, szczególnie z sektora MSP, coraz częściej doceniają leasing z pakietem usług dodatkowych oraz wynajem. Dostrzegają ich wymierne korzyści oraz fakt, że nie jest to oferta dedykowana wyłącznie korporacjom liczącym setki aut. Jednym z kluczowych kierunków rozwoju usług leasingowych i flotowych jest właśnie dotarcie z ich ofertą do sektora średnich i mniejszych firm. Tkwi tam ogromny potencjał, na którym chcemy się skoncentrować.
Miniony rok był dla nas pracowity i owocny. Pozyskaliśmy nowych partnerów, przy udziale których dokonaliśmy największego wykupu menedżerskiego w Europie Centralnej i Wschodniej, nasze obligacje zadebiutowały na Catalyst, jesteśmy najlepiej dokapitalizowaną spółką z sektora CFM w tym rejonie Europy. Powołaliśmy kolejne programy vendorskie z markami SEAT i Hyundai. Naszym celem jest intensywna promocja programów vendorskich oraz szerokie dotarcie z usługami złożonymi typu FSL do mikro, małych i średnich firm. Działamy pełną parą.
Liczymy, że rok 2011 będzie dla branży leasingowej bardziej ustabilizowany pod kątem zmian prawnych i podatkowych. To pozwoli przedsiębiorcom korzystającym z leasingu i wynajmu długoterminowego oraz firmom z naszej branży odetchnąć po dość nerwowej końcówce 2010 r. i przygotować długofalową politykę flotową, nowe zakupy aut lub wymianę części parku.
Polscy przedsiębiorcy, szczególnie z sektora MSP, coraz częściej doceniają leasing z pakietem usług dodatkowych oraz wynajem. Dostrzegają ich wymierne korzyści oraz fakt, że nie jest to oferta dedykowana wyłącznie korporacjom liczącym setki aut. Jednym z kluczowych kierunków rozwoju usług leasingowych i flotowych jest właśnie dotarcie z ich ofertą do sektora średnich i mniejszych firm. Tkwi tam ogromny potencjał, na którym chcemy się skoncentrować.
nr 3(107)2011 ![]() |