Wirtualna sieć, realne pieniądze
Marketing online
Według Raportu strategicznego IAB Polska „Internet 2005. Polska, Europa i Świat”, do grona nowych firm, które znacząco zwiększą swoje wydatki na reklamę w Sieci w 2006 r. dołączą przede wszystkim małe i średni przedsiębiorstwa. Wydaje się więc, iż firmy te zaczęły wreszcie traktować Internet nie jako modną konieczność, lecz źródło nowych szans rynkowych.
Chcąc ująć w jednym zdaniu obecną atrakcyjność biznesową Sieci można stwierdzić, że jest coraz lepiej, a przyszłość rysuje się optymistycznie. Wspomniany wyżej raport IAB Polska przytacza wiele cennych informacji, które świadczą o tym, iż biznes w Internecie może być źródłem wzrostu wartości firmy lub pomysłem na nową działalność.
Polscy surferzy
Internautów jest w Polsce coraz więcej – spędzają w Sieci coraz więcej czasu i konsumują w związku z tym więcej treści zamieszczanych online. Internet staje się istotnym źródłem informacji o produktach i usługach – zarówno w sektorze B2B (business to business), jak i B2C (business to consumer). Rośnie sprzedaż realizowana online. Warto w tym miejscu przytoczyć wyniki badań przeprowadzonych w 2005 r. przez Microsoft Network, przy współpracy z Advertising Research Foundation oraz IAB. Badanie było próbą określenia wysokości zwrotu z inwestycji w e-marketing dla producentów tanich artykułów konsumpcyjnych (wiele innych realizowanych wcześniej badań dowiodło skuteczności marketingu online w zwiększeniu sprzedaży drogich dóbr sprzedawanych w tradycyjnych kanałach). Badanie Microsoftu wykazało, iż akcje reklamowe realizowane w Internecie mogą spowodować wzrost sprzedaży tanich artykułów konsumpcyjnych w świecie rzeczywistym (offline) od 7 do 12,5 proc.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 9(54)2006 ![]() |