
Francja - rynek pełen mozliwości
Polski przedsiębiorca na rynku Republiki Francuskiej
Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej nadało nowy impuls polsko-francuskiej wymianie gospodarczej – z pozytywną tendencją wzrostu dla polskiego eksportu nad Sekwanę.
Dlaczego rynek francuski?
Francja jest drugim odbiorcą polskiego eksportu, z 50 proc. wzrostem od 2000 roku. W 2004 r. całkowita wielkość polskiego eksportu do Francji osiągnęła 4,4 mld EUR. Analizując strukturę polskiego eksportu do Francji, wyraźnie dominowały produkty z metali nieszlachetnych oraz wyroby z sektora rolno-spożywczego, drzewno-papierniczego i włókienniczego.
W sektorze rolno-spożywczym największe perspektywy istnieją na rynku owoców i warzyw – w szczególności mrożonek oraz na rynku produktów mięsnych, głównie drobiu, a także na rynku produktów nabiałowych. Odbiorcami są przede wszystkim sieci wielkiej dystrybucji i przemysł przetwórczy – ze szczególnym uwzględnieniem produkcji dań gotowych.
Duże możliwości istnieją również dla podwykonawców w sektorze produktów drzewnych oraz wyrobów z metali nieszlachetnych. Polskie przedsiębiorstwa funkcjonujące w tych branżach mogą liczyć na realizację projektów według planów technicznych zleceniodawcy.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 7(52)2006 ![]() |