Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Gospodarcza baza danych >>

Gospodarcza baza danych

Raport zarządzanie płynnością finansową: Dlaczego weryfikować kontahentów

Od kilku lat zdobywanie nowego kontrahenta dla firmy jest coraz łatwiejsze. Wpływ na to ma nie tylko swoboda wymiany handlowej spowodowana wejściem Polski do Unii Europejskiej oraz zwiększenie konkurencyjności firm, ale coraz częściej wykorzystywany w firmach Internet.
Pozyskiwanie nowych odbiorców nie zawsze jest pożądane. Dochodzi bowiem do sytuacji, gdzie otrzymanie zamówienia drogą mailową czy telefoniczną traktowane jest jako podejrzane i odrzucane. Wynika to z obaw związanych z ryzykiem niewypłacalności odbiorcy, szczególnie, że powszechnie stosowana jest zasada „najpierw towar później zapłata”.

Strach ten paraliżuje małe i średnie firmy często do tego stopnia, że nie są one zainteresowane pozyskiwaniem nowych odbiorców i współpracują jedynie z firmami sprawdzonymi i znanymi.

Nie mylić z komornikiem

Są przedsiębiorcy, którzy nie mają zamiaru utrzymywać rozwoju firmy w linii poziomej, ale dążą do rozwoju – aktywnie pozyskując nowych odbiorców. I tutaj część z nich podejmuje ryzyko współpracy z obcymi firmami, a w przypadku niewypłacalności korzysta z usług firm windykacyjnych, czyli rozpoczyna działania po fakcie. Nie gwarantuje to ani skuteczności, ani odzyskania stu procent należności od dłużnika. Patrząc jednak na liczbę i popularność firm windykacyjnych są to najczęściej wykorzystywane usługi w Polsce.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 6(51)2006


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum