Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Jest w czym wybierać >>

Jest w czym wybierać

Oferta szkoleniowa OSKS RENOWATOR

Ośrodek Szkoleniowo-Konsultacyjno-Stażowy RENOWATOR oferuje pracownikom firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw nabycie i certyfikowanie innowacyjnych kwalifikacji, poprzez uczestnictwo w szkoleniach stacjonarnych lub mieszanych, wynagradzanych stażach w instytucjach naukowych i badawczych oraz ewentualne odbywanie praktyk w przedsiębiorstwach.

Na szkolenia składają się wykłady, elektroniczne kursy, ćwiczenia, dyskusje, konsultacje i telekonsultacje, sprawdziany i egzamin końcowy. Organizowane są również wyrównawcze kursy komputerowe poprzedzające zasadnicze szkolenia.

Po szkoleniach, zakończonych pomyślnymi egzaminami, zapraszamy na staże, umożliwiające uzyskanie ceryfikacji nowych kwalifikacji. Certyfikacje wydawane są przez instytucje naukowe: Instytut Maszyn Matematycznych oraz Instytut Badań Sytemowych Polskiej Akademii Nauk.

W ramach staży i praktyk pracownicy będą mogli realizować zadania dla potrzeb przedsiębiorstw, w których pracują.

Analityk danych


Zadaniem analityka danych jest skuteczne i szybkie opracowywanie oraz analiza dużej ilości nieprzetworzonych danych, przy zastosowaniu specjalistycznych pakietów komputerowych. Jego praca polega na:

  • Gromadzeniu odpowiednich danych dotyczących istotnych aspektów zarządzania przedsiębiorstwem
  • Organizacji wprowadzenia oraz wstępnym opracowaniu danych w celu nadania im odpowiednich formatów umożliwiających przeprowadzanie dalszej analizy
  • Wizualizacji zgromadzonych danych, poprzez zastosowanie technik statystyki opisowej takich jak: histogramy, wykresy słupkowe, wykresy rozrzutu, obliczanie podstawowych statystyk pozycyjnych
  • Prezentacji wizualizowanych danych osobom podejmującym decyzje strategiczne w przedsiębiorstwie oraz sporządzeniu odpowiednich raportów
  • Dalszej analizie danych – znajdowaniu trendów rynkowych, wyszukiwaniu zjawisk zależnych i nieistotnych, rozpoznawaniu zmian w strukturze procesów i prezentowaniu wyciągniętych na tej podstawie wniosków
  • Tworzeniu podsumowań i zestawień dla przeprowadzanych analiz
  • Korekcie i sprawdzaniu słuszności wyciągniętych wniosków i przeprowadzanych analiz, na podstawie nowo napływających informacji



Analityk potrzeb klientów


Analityk potrzeb klientów jest łącznikiem między działami marketingu i jakości w firmie, zaś jego praca polega na:

  • Zbieraniu informacji o preferencjach klientów
  • Analizowaniu zebranych danych i selekcji polegającej na wytypowaniu wymagań klienta, które można kontrolować i przetłumaczyć na parametry techniczne
  • Posługiwaniu się przy analizie metodą MPM pozwalającą na wydzielenie z dużej ilości danych werbalnych, informacji najważniejszych
  • Zbudowaniu modelu: satysfakcja klienta/funkcjonalność wyrobu wg. modelu Kano
  • Budowie – na zakończenie cyklu projektowania wyrobu lub usługi – tzw. Domu Jakości, czyli narzędzia graficznego pozwalającego na przekształcenie wymagań klienta, na wartości parametrów technicznych


Specjalista ds. przygotowania studium wykonalności

Specjalista zajmuje się dokładną analizą prawną, techniczną, instytucjonalną, finansową i ekonomiczną czyli bada celowość i możliwości realizacji zaplanowanego projektu. Jego praca polega na:

  • Dokonaniu analizy zgodności przedmiotowego projektu z prawem europejskim i polskim oraz wytycznymi sektorowymi Ministerstwa Gospodarki
  • Analizowaniu kontekstu społeczno-gospodarczego inwestora, lokalizacji inwestycji, zapotrzebowania i popytu na daną usługę, rozważenie opcji technologicznych i ewentualnie planu produkcji, metody wdrożenia oraz potrzeby w zakresie zasobów ludzkich
  • Dokonaniu analizy technicznej projektu – na podstawie projektu technicznego. Sporządzeniu harmonogramu rzeczowego i rzeczowo-finansowego projektu
  • Dokonaniu analizy finansowej (nakłady, koszty operacyjne, przychody, przepływy pieniężne, bilans, rachunek zysków i strat, ustalenie salda przepływów, kapitał obrotowy, zaktualizowana wartość netto projektu i wewnętrzna stopa zwrotu)
  • Dokonaniu analizy kosztów i korzyści społecznych
  • Wyznaczeniu maksymalnego akceptowalnego poziomu cen usługi oraz tzw. rozporządzalnego dochodu gospodarstwa domowego oraz wskaźników ekonomicznych – produktu, rezultatu i ich efektywności a także oddziaływania zrealizowanej inwestycji
  • Dokonaniu analizy ryzyka (scenariusze najlepszego i najgorszego przypadku) i wrażliwości projektu na parametry takie jak poziom środków z UE, koszty budowy i eksploatacji


e-Mentor (teletutor)

e-Mentor wspomaga zdalną grupę szkolonych poprzez:

  • Nawiązanie wstępnego kontaktu ze szkolonymi po rozpoczęciu przez nich kursu, poinformowanie o harmonogramie kursu, w tym planowanych telezajęć i ich form, zapoznanie z regulaminem uczestniczenia w kursie, zachęcanie do korzystania z usług mentorstwa
  • Wspomaganie integracji grup szkolonych, dopingowanie nieaktywnych, przypominanie o terminach
  • Rozwiązywanie zgłaszanych przez szkolonych problemów związanych z wykorzystywanymi technologiami
  • Monitorowanie aktywności szkolonych, dopingowanie nieaktywnych, przypominanie o terminach
  • Motywowanie i nagradzanie aktywnych, po osiągnięciu przez nich dobrych wyników, po ukończeniu części szkolenia – rozdziału, testu, całego e-kursu
  • Gromadzenie danych przekazywanych przez szkolonych o nieprawidłowościach działania infrastruktury informatycznej oraz zgłaszanych ulepszeń w prowadzeniu zdalnego szkolenia
  • Organizowanie telekontaktu z ekspertem dziedzinowym, przekazywanie jego odpowiedzi na pytania szkolonych


Doradca ds. zarządzania projektami

Specjalista sporządza plan realizacji i kieruje projektem poprzez następujące działania:

  • Definiowanie projektu, to znaczy (wraz z głównymi stronami zaangażowanymi w projekt) określa jego cele, zakres, wyniki oraz precyzyjnie definiuje kryterium sukcesu
  • Dekompozycję projektu na zadania główne oraz podzadania, tworząc w ten sposób strukturę zadań do wykonania
  • Tworzenie harmonogramu projektu, poprzez oszacowanie czasów trwania poszczególnych zadań oraz określenie powiązań czasowych pomiędzy nimi
  • Określenie zbioru zasobów niezbędnych do wykonania projektu, to jest ludzi, firm – podwykonawców, maszyn i urządzeń oraz materiałów
  • Przydzielanie zasobów do poszczególnych zadań oraz rozwiązywanie problemów ich przeciążeń bądź niedoborów
  • Analizowanie ścieżki krytycznej oraz czasu trwania całego projektu
  • Zarządzanie ryzykiem projektu, poprzez identyfikację potencjalnych ryzyk oraz opracowanie strategii reakcji w każdym z przypadków
  • Po etapie planowania, na etapie realizacji projektu – monitorowanie postępu prac, kierowanie zespołem wykonawców oraz ewentualne modyfikowanie harmonogramu w przypadku wystąpienia nieoczekiwanych zdarzeń


Konsultant ds. e-learningu


Praca konsultanta polega na przybliżaniu funkcjonowania e-learningui doradzania m.in. w zakresie:

  • Podstawowych informacji o e-learningu czyli historii, wykorzystaniu i możliwości użycia, modeli e-learningu, porównania z tradycyjnymi formami nauczania, składzie i funkcjonowaniu zespołu tworzącego e-kurs
  • Narzędzi do tworzenia, wykonywania i dystrybuowania e-kursów i innych treści e-learningowych oraz organizacji zdalnych szkoleń
  • Standardów e-learningu czyli tego jak są wykorzystane, do czego służą i dlaczego przy zakupie/wdrożeniu warto decydować się na narzędzia zestandaryzowane
  • Potrzeb i oczekiwań klienta, przygotowania oferty stosownej do wymagań klienta, opracowania kosztorysu wdrożenia e-learningu w organizacji, uwzględnienia rachunku zwrotu inwestycji (ROI)
  • Wymiany/dostosowania infrastruktury technicznej/sprzętowej do potrzeb wdrażanej technologii, określenia wymagań sprzętowych do instalacji platformy e-learningowej i narzędzi współpracujących (np. wirtualne tablice) oraz dla narzędzi do tworzenia e-kursów, dostosowania przepustowości sieci do liczby planowanych kursantów

Ewaluator treści e-learningowych


Praca ewaluatora polega na testowaniu e-kursów pod kątem:

  • Przydatności i łatwości użycia, czyli sprawdzeniu czy interfejs i oprawa graficzna e-kursu jest właściwa i odpowiednio dobrana do grupy docelowej, do której kierowany jest e-kurs oraz sprawdzeniu łatwości obsługi kursu na kilkuosobowej grupie kontrolnej
  • Kompatybilności, czyli sprawdzaniu możliwości współpracy e-kursu z systemami i innymi aplikacjami poprzez instalowanie i wykonywanie e-kursu, dostosowanie do potrzeb własnych (konfiguracja), a także ponowne wykonanie oraz odinstalowanie e-kursu
  • Funkcjonalności, czyli testowaniu na dwóch płaszczyznach: funkcjonalnej – pod kątem znajdowania błędów w oprogramowaniu i przewidywanych zachowań użytkowników oraz destrukcyjnej, czyli pod kątem nieprzewidywalnych zachowań użytkownika
  • Uniwersalności, czyli sprawdzaniu zgodności e-kursu ze światowymi standardami e-learningu i współpracy e-kursu z wieloma systemami
  • Nawigacji, czyli sprawdzaniu intuicyjności poruszania się po e-kursie, możliwości zakończenia oraz łatwości orientacji w przerobionym materiale i obecnym stanie postępu w e-kursie
  • Treści, czyli sprawdzaniu poszczególnych komponentów e-kursu oraz ich dopasowaniu do siebie pod względem poprawności, precyzyjności, wartości i kompletności, ujednoliceniu stylu prezentacji treści oraz dostosowaniu go do grupy odbiorców, korekcie błędów ortograficznych, gramatycznych, logicznych w treści
  • Dostępności e-kursu dla wszystkich użytkowników, również niepełnosprawnych z różnego typu dysfunkcjami


Dydaktyk medialny

Dydaktyk organizuje cały proces tworzenia e-kursu. W tym celu powinien:

  • Opanować narzędzie do tworzenia e-kursów
  • Zapoznać się z merytoryczną stroną e-kursu
  • Zapoznać eksperta z możliwościami narzędzia tworzenia e-kursów
  • Zorganizować współpracę z ekspertem (warsztat pracy)
  • Utworzyć, we współpracy z ekspertem e-kurs, obejmujący:
    • stworzenie ogólnej koncepcji e-kursu: opracowanie (e-dydaktyk) i weryfikacja (ekspert) modelu e-kursu,
    • przygotowanie i uporządkowanie wszystkich potrzebnych materiałów: opracowanie (ekspert), weryfikacja (e-dydaktyk)
    • opracowanie szczegółowego scenariusza: opracowanie (ekspert), weryfikacja (e-dydaktyk)
    • ustalenie kolejności i formy przekazywanych materiałów (e-dydaktyk)
    • tworzenie kolejnych modułów e-kursu (e-dydaktyk)
    • testowanie (ekspert), modyfikacje (e-dydaktyk) e-kursu


Projektant systemów informacyjno-organizacyjnych

Projektant ma za zadanie opracować, a potem konsekwentnie realizować kolejne etapy restrukturyzacji. Zajmuje się następującymi zagadnieniami:

  • Analizą aktualnego stanu funkcjonowania przedsiębiorstwa, przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi komputerowego wspomagania. Generowaniem modelu
  • Opracowaniem projektu usprawnień i jego “wdrożeniem” na modelu komputerowym
  • Wielowariantowym projektowaniem zmian w systemie zarządzania przedsiębiorstwa (na modelu), uwzględniającym wymagania ze strony otoczenia. Akceptacją wybranego wariantu przez decydentów
  • Opracowaniem, dla wybranego wariantu, szczegółowego projektu wdrożeniowego
  • Nadzorem nad wdrożeniem w przedsiębiorstwie obu projektów – usprawnień i zmian w systemie zarządzania
| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum