Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Marka Twojej firmy >>

Marka Twojej firmy

Droga od tożsamości do wizerunku marki

W sytuacji przewagi podaży nad popytem, gdy konsument ma do wyboru wiele marek danej kategorii, przed menedżerami staje poważny problem – jak zostać zauważonym w tłumie konkurentów? Receptą jest wyraźny i wyróżniający się wizerunek firmy lub produktu.
Największą zmianą jaka zaszła w biznesie w ostatnich dekadach jest niezwykłe pomnożenie możliwości wyboru wśród wszelkiego rodzaju produktów. Szacuje się, że w USA istnieje milion produktów w stałej ofercie. Każdy supermarket ma ich średnio 40 tys. Jednak przeciętna rodzina zaspokaja 80 – 85 proc. swych potrzeb dzięki 150 produktom. Wszystko wskazuje więc na to, że Amerykanie nie zwracają uwagi na około 39 tys. 850 produktów dostępnych w przeciętnym markecie. Przykład ten obrazuje problem, który dotyczy również polskich menedżerów – jak przebić się ze swoją ofertą?

Zostań zauważony

Rola marketingu wydaje się być w tej sytuacji oczywista – aby zostać zauważonym w tłumie, trzeba się wyróżnić. Wyraźny, oryginalny, jednoznaczny i atrakcyjny dla nabywców wizerunek marki jest niezwykle istotny, by osiągnąć rynkowe powodzenie. Zacząć należy jednak od tożsamości. Jest ona bowiem źródłem postrzegania marki przez konsumentów. Zrozumienie procesu, jakim jest dążenie do wykreowania odpowiedniego wizerunku, pomaga śledzić czynniki wpływające na wizerunek oraz podjąć odpowiednio wczesne i możliwie najskuteczniejsze działania, ułatwiające osiągnięcie sukcesu.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 5(50)2006


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: marka | wizerunek

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum