Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Większa ochrona abonentów - czy firmy stracą? >>

Większa ochrona abonentów - czy firmy stracą?

Nowe zasady reklamacji usług telekomunikacyjnych

Wybór formy kontaktu z firmą telekomunikacyjną oraz krótszy czas oczekiwania na odpowiedź za sprawą e-korespondencji - to nowe przepisy, z których skorzystają i abonenci i przedsiębiorcy. Ma być bowiem szybciej, pewniej i bardziej ekologicznie.
Coraz więcej osób korzysta z komunikacji drogą elektroniczną. Nie inaczej jest w przypadku reklamacji - zupełnie naturalnie chcielibyśmy komunikować się za pośrednictwem maila. Nowe przepisy dają taką możliwość - a konkretnie, umożliwiają wybór formy komunikacji, z jakiej chcemy skorzystać podczas postępowania reklamacjnego.

Jakich zmian jeszcze możemy się spodziewać? I jakie będą korzyści dla przedsiębiorców?



Wybór formy odpowiedzi na reklamację
 
To abonent będzie decydował o formie komunikacji. Podczas składania reklamacji do dostawcy usługi telekomunikacyjnej sami będziemy mogli wybrać w jakiej formie ma nam zostać udzielona odpowiedź (na piśmie czy drogą elektroniczną). Dotychczas usługodawca był zobowiązany do udzielenia odpowiedzi „na papierze” - wyjaśnia Kancelaria Premiera w komunikacie prasowym.

W przypadku braku decyzji, odpowiedź dotrze do nas drogą, którą złożyliśmy reklamację. Tym samym kontakt z usługodawcą będzie dopasowany do naszych preferencji, a nie narzucany przez regulacje prawne.

Szybciej i pewniej

Korzystając z korespondencji e-mail lub elektronicznego biura obsługi abonenta, klienci w krótszym czasie (niż tradycyjną pocztą) uzyskają odpowiedź na reklamację. Po odpowiedź o odrzuceniu reklamacji nie będziemy już musieli iść na pocztę. Co więcej, jeśli odpowiedź usługodawcy do nas nie dotarła, będziemy mogli zażądać ponownego wysłania odpowiedzi, jej kopii lub duplikatu - precyzuje KPRM.

Kto skorzysta

Nowe zapisy służą zarówno abonentom, jak i przedsiębiorcom telekomunikacyjnym.

Obie strony zaoszczędzą na obsłudze korespondencji papierowej czy listach poleconych. Postępowanie reklamacyjne będzie też przebiegało sprawniej.

Nowe przepisy weszły w życie 8 czerwca. Reguluje je rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji dotyczące zasad składania i rozpatrywania reklamacji usług telekomunikacyjnych.

Zobacz więcej na temat: korespondencja mailowa | reklamacja

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum