Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Strona mobilna firmy narzędziem pozyskania klienta >>

Strona mobilna firmy narzędziem pozyskania klienta

Strona mobilna firmy narzędziem pozyskania klienta

Coraz więcej konsumentów szuka informacji o firmach, produktach i usługach przeglądając strony internetowe na swoim tablecie lub smartfonie. Tymczasem małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce wciąż nie doceniają potencjału mobilnych urządzeń.
Poznaj swojego prosumenta

Czy zauważyłeś jak na przestrzeni ostatnich lat zmienili się konsumenci oraz ich zachowania związane z dokonywaniem zakupów?

Konsumenci mają dzisiaj nieograniczony dostęp do informacji o produktach i usługach. Za pomocą darmowych narzędzi dostępnych w internecie mogą porównywać ceny i warunki zakupu, weryfikować dostawców, a nawet tworzyć zestawienia podobnych produktów. Wszystko to po to, aby lepiej przygotować się do podjęcia decyzji o zakupie. “Prosument”, czyli dzisiejszy typowy konsument, “to aktywny klient będący czymś na pograniczu profesjonalisty” – przeczytamy w “Marketingu wielkich możliwości” Grzegorza Urbana. Nowy konsument nie opiera się już tylko i wyłącznie na tradycyjnej reklamie, ale poszukuje informacji z własnej inicjatywy. W momencie decyzji o zakupie posiada szeroką wiedzę na temat samego produktu i jego cech, ofert firm konkurencyjnych oraz opinii innych konsumentów. Głównym źródłem pozyskiwania tych informacji jest samodzielne wyszukiwanie ich w internecie, jak zadeklarowało 71 proc. uczestników badania przeprowadzonego w 2012 roku przez portal B2B Marketing.

Przedsiębiorco, czy Twoja firmowa strona internetowa jest dostosowana do najnowszej rewolucji wśród prosumentów – posługiwania się urządzeniami mobilnymi? Coraz więcej ludzi wykonuje dziś codzienne czynności przy pomocy smartfona lub tabletu. Z prognoz wynika, że już w 2015 roku więcej użytkowników będzie łączyło się z internetem za pomocą urządzeń mobilnych niż za pomocą komputerów. Jeżeli Twoja strategia pozyskiwania klientów nie uwzględnia zachowań współczesnego konsumenta, z miesiąca na miesiąc będziesz go tracił.

Dowiedz się jak sprawdzić ilu potencjalnych klientów mobilnych odwiedza Twoją witrynę firmową.

Ze smartfonem na łowy

Konsumenci coraz chętniej wykorzystują urządzenia mobilne do wyszukiwania informacji o produktach, a w konsekwencji do dokonywania zakupów online. Ten trend potwierdza szereg analiz przeprowadzonych między innymi przez firmę Google, czy IAB Polska, które pokazują jak duży potencjał dla małego i średniego biznesu tkwi w mobilno – technologicznej rewolucji.

Już 44 proc.3 Polaków powyżej 15 roku życia posiada smartfona, a co dziesiąta osoba używa tabletu. Udział urządzeń mobilnych osiągnął 10,1 proc.3 całego ruchu w sieci w pierwszym kwartale 2014 roku – to już dwa razy więcej niż w roku poprzednim.


Do tego aż 59 proc.3 konsumentów korzysta ze smartfonów przy szeroko rozumianych procesach zakupowych. Użytkownicy mobilni wyszukują za pomocą swoich urządzeń informacji o firmach w najbliższej okolicy, a następnie dzwonią do nich, sprawdzają ich lokalizację na mapie, wchodzą na stronę firmy, czy odwiedzają jej siedzibę. 27 proc.1 z tych osób poleca znalezione w ten sposób firmy innym, lub zostawia w internecie swoją opinię. Aż 40 proc.1 dokonuje zakupu – online, czy też w sklepie. Te liczby pokazują jak ważne dla firm z sektora MŚP jest posiadanie odpowiedniej strony mobilnej.


Udział urządzeń mobilnych w całkowitej liczbie odsłon generowanych na stronach internetowych w Polsce według typu urządzenia. Źródło: IAB Polska, wrzesień 2014


Ze smartfonem po sąsiedzku

Dzięki smartfonom możemy łatwo dotrzeć do informacji o tym, co znajduje się w najbliższej okolicy. Dlatego dostosowanie stron internetowych firm do przeglądania na urządzeniach mobilnych ma ogromne znaczenie dla ich potencjalnych klientów.

Aż 90 proc.1 wszystkich użytkowników smartfonów wyszukuje firmy w pobliżu swojego miejsca pobytu. 90 proc.1 z nich podejmuje działania konsumenckie – kontaktuje się z firmą, odwiedza ją, robi zakupy, czy poleca innym. Dlatego tak ważne jest, aby Twoja strona internetowa była przyjazna urządzeniom mobilnym, to znaczy dobrze wyświetlała się na małych ekranach i umożliwiała potencjalnym klientom nawiązanie bezpośredniego kontaktu z firmą. Aż 63 proc.1 osób wybiera właśnie tę drogę dotarcia do firmy po znalezieniu informacji lokalnych. Gdy m-stronę wesprzemy reklamą opartą na lokalizacji, w pełni wykorzystamy potencjał, jaki daje lokalnym firmom smartfon.

Jak zwiększyć zasięg Twojej firmy?

Większość właścicieli małych i średnich firm w Polsce nie jest świadoma tego jak łatwo, a do tego bezpłatnie można znacząco zwiększyć zasięg swojej firmy.

Głównym źródłem informacji o firmach jest dzisiaj internet, dlatego powinieneś zadbać o to, aby dane Twojej firmy były łatwo dostępne w wyszukiwarce Google oraz Mapach Google, używanych codziennie przez miliony użytkowników. Darmowa usługa Google Moja Firma umożliwia stworzenie takiej wirtualnej wizytówki w kilka minut. Gdy zadbasz o to, aby zawierała ona pełne i szczegółowe dane dotyczące Twojej firmy, klienci z łatwością odnajdą Cię w wyszukiwarce Google, a wizytówka pojawi się już w samych wynikach wyszukiwania. Będzie ona zawierała dane kontaktowe Twojej firmy, wskazówki dojazdu do niej, czy odnośnik do Twojej witryny.


| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum