
Zrób to sam albo zleć specjalistom
Historia specjalizacji w biznesie, czyli ...
Mówiąc o specjalizacji w biznesie, należy pamiętać, że jest się ekspertem w danej dziedzinie – np. zarządzania, finansów czy rachunkowości. Posiada się wiedzę i doświadczenie, które gwarantują bezpieczeństwo i wysoką jakość realizowanych projektów.
Od wielkości podmiotu, przedmiotu działalności, wiedzy i praktyki zależy, czy zrobię to sam czy też zlecę specjalistom. Równie łatwo można być liderem swojego biznesu korzystając z usług doradczych czy outsourcingu (partnerzy biznesowi). Zarówno klient, jak również partner biznesowy skupia się jak najlepiej na swoim przedsięwzięciu.
Ocena sytuacji marketingowej
Jedną z usług doradczych, z których korzystają klienci, jest plan marketingowy. Warto wiedzieć, do czego ten plan ma być potrzebny. Głównym zadaniem bowiem jest dotarcie do potencjalnych klientów, zachęcenie ich do skorzystania z danego typu usługi, zaspokojenie ich oczekiwań oraz zagwarantowanie powrotu klientów do naszej firmy.
Ocena sytuacji marketingowej to krótki opis zamierzonego przedsięwzięcia, rodzaj oferowanej usługi, sposób realizacji założonych celów i prognozy sprzedażowe. Usługę kierujemy do określonego rynku docelowego – tzn. charakterystyka odbiorców usługi oraz ich segmentacja. Ocena wielkości grupy docelowej pomoże wytyczyć kierunki rozwoju określonego pakietu usług.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 12(69)2007 ![]() |