Co to jest pozycjonowanie stron?
Artykuł sponsorowany
Posiadanie firmowej witryny to dziś konieczność – potwierdza to wciąż rosnąca liczba serwisów online. Na szczęście przenosząc swój biznes do sieci, nie musisz rywalizować z nimi wszystkimi. Wystarczy, że wyprzedzisz konkurencję i zdobędziesz widoczność w wynikach wyszukiwania na istotne dla Twojego biznesu zapytania. Najlepszym sposobem na wysokie pozycje w Google jest pozycjonowanie stron internetowych. Przeczytaj i dowiedz się więcej o jednej z najskuteczniejszych metod promocji firmy w Internecie.
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Można zaryzykować stwierdzenie, że nad większością stron WWW, które znajdziesz w Top 10 po wpisaniu konkretnego zapytania, ktoś solidnie zapracował. Z pewnością stworzył wartościową treść dopasowaną do intencji użytkowników, wykorzystał odpowiednie słowa kluczowe, pozyskał wartościowe linki zewnętrzne i zadbał o wysoką jakość witryny. Wszystkie te działania składają się na pozycjonowanie.
Celem praktyk znanych również jako SEO, jest osiągnięcie przez stronę WWW wzrostu ruchu organicznego (bezpłatnego). Optymalizacja do potrzeb wyszukiwarek internetowych jest więc zbiorem działań, których celem jest zwiększenie widoczności strony na określone frazy i słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania. A im wyższą pozycję w Google zajmuje witryna, tym więcej użytkowników ją odwiedza.
Walka o lepszą widoczność w Internecie to długotrwały i niełatwy proces. W końcu musisz sprawić, że Twoja witryna będzie wartościowa zarówno dla wyszukiwarki, jak i dla użytkowników. Jednak uzyskane nawet po kilku miesiącach efekty pozycjonowania mają trwały i wymierny charakter.
Jak pozycjonować stronę WWW?
Pozycja Twojej witryny w Google może się zmieniać. Dlaczego tak jest? Wynika to przede wszystkim z aktualizacji algorytmów wyszukiwarki oraz aktywności konkurencji. Z tego też powodu wszelkie działania optymalizacyjne na stronie powinny być dopasowane do obowiązujących wytycznych. Wymaga to dużej wiedzy, stałej aktualizacji i prowadzenia działań na bieżąco. A ten złożony proces składa się z kilku ważnych elementów.
1. Analiza strony internetowej, czyli audyt SEO
Pierwszym krokiem do przeprowadzenia optymalizacji powinien być zawsze audyt SEO. To niezawodne narzędzie pozwala ocenić witrynę pod kątem różnych czynników. Dzięki niemu zweryfikujesz widoczność strony w wyszukiwarce i jej techniczny stan. Na podstawie wszechstronnej analizy poznasz również najważniejsze parametry, które wpływają na pozycjonowanie i zaplanujesz działania, które wzmocnią pozycję Twojej firmy w Google.
2. Dobór właściwych słów kluczowych
Aby osiągnąć sukces w darmowych wynikach wyszukiwania, warto być widocznym na wiele słów kluczowych. To właśnie bowiem fraz używają potencjalni klienci, aby znaleźć Twoje produkty czy usługi. Należy przy tym zaznaczyć, że użytkownicy mają różne potrzeby, a więc i różne intencje.
Dlatego też tak ważny jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Przy przygotowywaniu bazy fraz myśl jak klient – zapytania powinny nie tylko opisywać ofertę, ale również muszą cieszyć się popularnością wśród internautów. Dzięki temu z pewnością będą również popularne w Google.
Do wyszukiwania słów kluczowych możesz wykorzystać popularne narzędzia np. Senuto czy Google Search Console oraz przeanalizować pod tym kątem strony internetowe konkurencji.
3. Optymalizacja techniczna strony WWW
Po wykonaniu audytu SEO otrzymasz informacje oraz wytyczne dotyczące kondycji strony i zmian, które musisz na niej wdrożyć. Wszystkie te działania będą miały na celu dostosowanie serwisu do wymagań Google pod względem technicznym i jakościowym. Aby uzyskać lepszą widoczność w wyszukiwarce, musisz:
- zabezpieczyć stronę certyfikatem SSL,
- przeprowadzić analizę kodu i struktury witryny,
- wyeliminować wszelkie kopie treści,
- sprawdzić szybkość ładowania się serwisu,
- zadbać o responsywność, czyli o odpowiednie wyświetlanie się witryny na różnych ekranach,
- sprawdzić poprawność meta danych oraz nagłówków,
- zapewnić odpowiednią indeksację oraz działające linki i przekierowania.
Należy jednak pamiętać, że właściwa optymalizacja SEO nie jest tylko zgodna z wytycznymi Google, ale dba również o UX, czyli o doświadczenia użytkownika w kontakcie ze stroną WWW.
4. Wartościowe treści SEO
Algorytmy Google poza sprawdzeniem, czy strona internetowa spełnia wszystkie wymogi techniczne, muszą również przeanalizować publikowane na niej treści. Nie od dziś wyszukiwarka docenia bowiem wysokiej jakości teksty i wysoko w wynikach wyszukiwania umieszcza te, które najlepiej odpowiadają na zapytania użytkowników.
Aby poprawić pozycjonowanie swojej witryny, przy tworzeniu treści, kieruj się następującymi zasadami:
- odpowiednio dobieraj słowa kluczowe,
- pisz rzeczowo, konkretnie i prostym językiem korzyści,
- stosuj atrakcyjne tytuły i właściwą hierarchię nagłówków,
- zadbaj o przejrzyste i czytelne formatowanie tekstu,
- postaw na prawidłowe linkowanie wewnętrzne,
- dziel się specjalistyczną wiedzą i zostań ekspertem w branży.
Do dobrych praktyk SEO należy również publikowanie w serwisie treści tworzonych przez czytelników.
5. Wartościowe linki zewnętrzne
Pozycjonowanie to nie tylko treści czy aspekty techniczne strony. Algorytmy Google sprawdzają również, czy na Twoją witrynę prowadzą linki zewnętrzne. Dlatego tak ważny dla optymalizacji pod wyszukiwarki jest linkbuilding. Obejmuje on wszystkie działania, które odbywają się poza serwisem i prowadzą do pozyskania wartościowych odnośników.
Fora internetowe, katalogi firm czy media społecznościowe to świetne miejsca do publikacji różnego rodzaju postów, poleceń czy artykułów sponsorowanych z linkami do Twojej witryny. Jeśli rekomendacja pochodzi z wartościowego dla Google serwisu, to takie działania podnoszą renomę i pozycję Twojej strony internetowej.
Pozycjonowanie stron internetowych – co warto wiedzieć, zanim je zlecisz?
Jak widzisz, wiele działań pozwala uzyskać lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Jednak dlaczego w ogóle warto być wysoko w Google? Dzięki inwestycji w pozycjonowanie strony internetowej:
- Docierasz bezpośrednio do grupy docelowej.
- Zdobywasz zaufanie i wiarygodność strony w sieci.
- Zwiększasz widoczność w wynikach organicznych.
- Osiągasz długotrwałe i mierzalne efekty.
- Poznajesz oczekiwania swoich nowych i obecnych klientów.
- Zyskujesz więcej odwiedzin strony internetowej.
- Oszczędzasz czas i pieniądze, integrując działania marketingu online.
- Zwiększasz zyski firmy, rozwijasz biznes i wyprzedzasz konkurencję.
Warto przy tym wspomnieć, że choć projektowanie stron WWW to pierwszy krok firmy w sieci, to już na tym etapie warto wziąć pod uwagę działania związane z pozycjonowaniem. Dzięki temu możesz szybciej zdobyć lepsze pozycje niż Twoja konkurencja. A swoje szanse na sukces w Internecie tylko zwiększysz, gdy skorzystasz z oferty agencji reklamowej WeNet.
Na starcie współpracy zyskasz pomoc dedykowanego opiekuna oraz specjalistów, którzy mają duże doświadczenie w pozycjonowaniu stron WWW. Razem wykonają dla Ciebie audyt SEO, przeprowadzą optymalizację treści i serwisu, zadbają o wartościowy profil linkowy oraz atrakcyjne treści eksperckie. Wejdź na WeNet.pl i sprawdź szczegóły oferty. Dzięki bogatemu pakietowi usług SEO zdobędziesz ruch na firmową witrynę, poprawisz widoczność w Google i zyskasz nowych klientów.