Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> INFOBROKERING >>

INFOBROKERING

Nowa usługa na polskim rynku, wspomagająca wyszukiwanie informacji

Infobrokering oznacza wyszukiwanie i weryfikowanie informacji na zlecenie. To inaczej pośrednictwo w udzielaniu informacji. Usługa ta najbardziej rozwinęła się w Niemczech i USA. W Polsce od niedawna ugruntowuje swoją pozycję.

Wzrost znaczenia infobrokeringu wiąże się z rozwojem społeczeństwa informacyjnego. W świecie pełnym informacji coraz trudniej jest odnaleźć te informacje, które są w danej chwili najbardziej potrzebne. Coraz trudniej jest także weryfikować prawdziwość informacji zamieszczanych przede wszystkim w internecie.

Dalej niż inni

Profesjonalny broker informacji ma za zadanie wyszukać informacje, wyselekcjonować je pod kątem ustalonych ze zleceniodawcą kryteriów, zweryfikować ich prawdziwość oraz dostarczyć w formie raportu. Broker informacji bierze odpowiedzialność za przekazane informacje oraz ma obowiązek zachować poufność, ponieważ wyszukiwane informacje często dotyczą firm konkurencyjnych wobec zleceniodawcy.

Tworzone raporty mogą dotyczyć dowolnych zagadnień – zarówno o przedsiębiorstwach, produktach i usługach, jak i danych adresowych.

Infobroker dysponuje odpowiednią wiedzą oraz instrumentami potrzebnymi do skutecznego docierania do wszelkich istotnych informacji. Istotą działalności Infobrokera jest zdobycie informacji, których wyszukanie dla innych osób byłoby trudne lub niemożliwe. Choćby ze względu na brak dostępu do niektórych baz danych czy też nieznajomość technik i metod wyszukiwania informacji.

Profesjonalny Infobroker sięga do rozmaitych źródeł informacji. Warto podkreślić, iż internet jest tylko jednym z wielu takich źródeł, niemniej jednak nawet w samym internecie Infobrokerzy potrafią dotrzeć do takich danych, których inni użytkownicy sieci nie mogliby znaleźć.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 2(71)2008


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum