Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Biuro typu open space - jak wybrać odpowiednie meble? >>

Biuro typu open space - jak wybrać odpowiednie meble?

Biuro

Biura open space są z nami od ponad 100 lat, jednak podejście do stworzenia otwartej przestrzeni biurowej znacznie się zmieniło na przestrzeni lat. Elastyczność, przemyślane rozwiązania i uwzględnienie potrzeb pracowników są kluczem do perfekcyjnej aranżacji firmowej. Ale w jaki sposób do tego podejść?

Korzyści z biura typu open space

Możliwość pracy wśród innych niesie ze sobą wiele zalet. Sprawdzi się przede wszystkim dla ekstrawertyków, u których większa ilość interakcji niesie ze sobą większą produktywność, ale i dla introwertyków – wystarczy tylko dobrać odpowiednie meble. Skupieniu i większej efektywności pracy w przypadku introwertyków sprzyjać będą kabiny akustyczne, np. te w wersji dla jednej osoby, jak hushWork.sit&stand. Biuro open space to również:

  • niższy koszt stworzenia przestrzeni biurowej,
  • lepsza kontrola pracowników,
  • elastyczność w kreowaniu miejsca do pracy,
  • szybkość obiegu informacji. 

Wyzwania związane z biurem typu open space

Wydawać by się mogło, że biura open space sprzyjają lepszej komunikacji między pracownikami. Badania jednak pokazują coś zupełnie innego. Interakcje w niektórych przypadkach w przestrzeni open space zmniejszyły się nawet o 72%[1]. Te same obserwacje pokazały większość częstotliwość wysyłki maili. Warto tu dodać, że wpływa to na zwiększenie rozproszenie pracowników, a przy okazji obniża efektywność ich pracy. 

Projektując open space, warto mieć na uwadze powyższe wnioski. Tylko połączenie miejsca do pracy indywidualnej i grupowej wraz z przestrzenią na wyciszenie da Twoim pracownikom pełną satysfakcję z wykonywanych obowiązków.

Jak wybrać odpowiednie meble do biura open space?

Każda firma jest inna, podobnie biuro. Kluczowa jest jednak prostota, komfort pracy i dopasowany do marki design.

Rozważ potrzeby

Ilość pracowników, ich sposób pracy oraz branża, w której działa firma mają ogromne znaczenie przy aranżacji przestrzeni. Do prowadzenia poufnych rozmów z klientami przydadzą się kabiny akustyczne, do odpoczynku miejsca z wygodnymi sofami i fotelami, a do pracy grupowej sale konferencyjne podzielone ściankami działowymi.

Rozważ przestrzeń

Design open space zależy od ilości miejsca, którym dysponujesz. Konieczne jest zapewnienie jednemu pracownikowi 13m3 objętości pomieszczenia oraz 2m2 wolnej podłogi. Ważne jest także wyznaczenie szlaków komunikacyjnych o odpowiedniej szerokości.

Rozważ styl

Wygląd biura determinuje sposób postrzegania firmy. Spójność z celami biznesowymi i wizerunkowymi pomaga dostosować przestrzenie do danej marki. I tak innowacyjna przestrzeń z odrobiną żywych kolorów sprzyja kreatywności, a ta z elementami grafitu czy mahoniu tworzy prestiżowe aranżacje, kładąc nacisk na profesjonalizm wykonywanego zawodu. 

Meble do biura open space

Krzesła, biurka biurowe, szafki, wykładziny, a nawet ściany powinny sprzyjać wyciszeniu i swobodnej pracy. Często prym wiodą meble modułowe. A co jeszcze?

Biurko

Biurka ułożone w literę „T”, „L” lub „S” pozwalają na stworzenie oddzielnej, ale jednocześnie sprzyjającej wspólnej pracy przestrzeni. Ścianki nadbiurkowe oddzielą od innych, pozostawiając pole do swobodnej komunikacji. A biurko typu sit & stand pozwoli na naprzemienną pracę stojącą i siedzącą – przypominając o zmianie pozycji w trakcie pracy.

Krzesło

Ergonomiczne modele to klucz do sukcesu. Regulowana wysokość i pochylenie pozwalają na indywidualne dostosowanie krzesła pod pracownika, a podłokietniki zwiększają jego komfort pracy. W open space najlepiej sprawdzą się modele obrotowe.

Szafki

Z szufladami, klasyczne szafy modułowe, a może niewielkie kontenery? Wszystko zależy od specyfiki pracy i ilości dokumentów. Ważne jednak, aby były one mobilne i pozwalały na uporządkowanie przestrzeni, a także na oddzielenie od siebie poszczególnych stanowisk pracy.

[1] https://royalsocietypublishing.org/doi/full/10.1098/rstb.2017.0239#d3e1412

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum