Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> PR-opaganda dla firmy >>

PR-opaganda dla firmy

Public relations, jako forma promocji firmy

Przeczytać o własnej firmie w gazecie, zobaczyć się w telewizji, zostać medialnym ekspertem w swojej dziedzinie – to rzeczy niezwykle ważne, ale nie służą wcale zaspokojeniu własnego ego. W ten sposób buduje się politykę wizerunkową – na tym właśnie polega public relations.
Każdy przedsiębiorca prowadząc działalność gospodarczą – świadomie lub nie – podejmuje kroki marketingowe, poprzez które oddziaływuje na właściwy mu rynek.   4 razy Pe   Teoretycy sprzedaży opracowali specjalną kompozycję narzędzi marketingowych, których zrównoważone stosowanie prowadzi do maksymalizacji zysku ze sprzedaży towarów i usług. W skrócie nazywa się ją koncepcją czterech Pe. Pierwsze Pe to product, czyli jakość, asortyment, marka czy opakowanie. Drugie Pe to price, czyli polityka cenowa. Trzecie Pe z kolei oznacza place – strategię dystrybucji towarów i usług. Wreszcie 4 Pe to promotion, w którego skład wchodzi m.in. reklama oraz public relations.   Reklama a PR   Reklama jako narzędzie marketingowe ma wiele zalet. Można poprzez nią przekazać każdą treść, w dowolnie wybranym czasie, miejscu i formie, ma jednak także dwie wady – jest dosyć kosztowna, a co gorsze niewiarygodna dla znacznej części jej odbiorców. Zupełnie czym innym jest public relations, a dokładnie jedno z jego narzędzi – relacje z mediami. Rolą tego działania jest nawiązanie partnerskich kontaktów pomiędzy biznesem a światem mediów. Zadaniem osób zajmujących się PR jest informowanie dziennikarzy o wszystkich wydarzeniach istotnych dla firmy. Powinni oni komunikować je w sposób interesujący dla mediów, czego efektem będą publikacje na ten temat w prasie, telewizji czy radiu. Dzięki temu nazwa firmy, wypowiedź pracownika, oferowany towar czy usługa pojawią się w kontekście neutralnej informacji, którą odbiorcy obdarzają znacznie większym zaufaniem niż przekaz reklamowy. Autor jest DYrektorem agencji Kreska PR adam@kreskapr.pl, www.kreskapr.pl
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 7(76)2008


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: promocja | PR

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum