Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Care 4U >>

Care 4U

Marketingowe kampanie SMS w aspekcie prawnym

Krótka wiadomość tekstowa SMS stała się narzędziem, które coraz częściej wykorzystuje się w promocji sprzedaży. To bardzo wygodny i stosunkowo niedrogi sposób dotarcia do szerokiego grona konsumentów, gdyż telefon komórkowy w Polsce posiada już statystycznie każdy Polak.

Do tej pory nieeksploatowani użytkownicy telefonów komórkowych okazali się łakomym kąskiem dla speców od marketingu. Jednak nie wszystkie działania mogą być wykorzystywane. Polskie prawo dość jasno reguluje te kwestie.

Ustawodawstwo

Rozpoczęcie kampanii promocyjnej oraz reklamowej na polu komunikacji mobilnej wiąże się z dostosowaniem koncepcji do wymogów przepisów prawa obowiązującego w Polsce. Ustawodawca w niewielkim stopniu uregulował szeroki zakres komunikacji pomiędzy przedsiębiorstwami a konsumentami oraz wykorzystania komunikacji bezprzewodowej.

W przypadku akcji marketingowych podstawowymi aktami jest ustawa z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych i ustawa z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Wykorzystanie krótkich wiadomości tekstowych w akcjach promocyjnych w aspekcie przytoczonych powyżej Ustaw jest rygorystycznie regulowane i kontrolowane także przez wszystkich operatorów GSM w Polsce, którzy w celu możliwości ochrony swoich klientów, są nie tylko powiadamiani o każdej takiej akcji, ale także muszą wyrazić zgodę zarówno na przedstawione koncepcje jak i treść poszczególnych SMSów wysyłanych do ich klientów.

Kampanie SMS wymagające zgłoszenia/akcji po stronie użytkownika

Należy przede wszystkim postawić na pełne zadowolenie konsumentów, do których adresowana jest akcja promocyjna bądź kampania reklamowa. Dlatego do sukcesu można zaliczyć wprowadzenie na rynek bardzo prostej promocji sprzedaży, jakim jest wysłanie SMS-em kodu z etykiety czy nakrętki. W zamian kupujący ma szansę zdobyć nagrodę. Jeszcze niedawno należało wysłać taki kod czy odpowiedni fragment opakowania za pośrednictwem poczty, podać swoje dane osobowe i adresy, a do tego pójść z taką przesyłką na pocztę. Wiele osób traktuje to jako marnotrawstwo czasu i pieniędzy.

Przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii organizacja takich akcji uległa uproszczeniu, a ich dostępność i atrakcyjność dla potencjalnych uczestników niebywale wzrosła. Wystarczy wysłać SMS z prawidłowo wpisanym niepowtarzalnym kodem, a otrzymuje się szansę na przewidzianą w Regulaminie akcji nagrodę. Dodatkowym atutem jest szybkość przesyłania danych, jak i wyjątkowa łatwość we wzięciu udziału w takiej akcji. Jak wskazuje doświadczenie z akcji, które łączą możliwość odpowiadania zwykłą pocztą, internetem lub SMS, SMS-y są popularną metodą wśród uczestników. Nie można jednak zapomnieć o pewnych niedogodnościach. Największym minusem jest konieczność wyprodukowania opakowań, których fragment musi być niepowtarzalny. Dodatkowo wymagana jest doskonała koordynacja czasowa pomiędzy kampanią reklamową w mediach a dostarczeniem produktów na półki sklepowe na czas.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 12(80)2008


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: SMS | kampania

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum