Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Partner w biznesie dla małych, średnich i dużych >>

Partner w biznesie dla małych, średnich i dużych

Agencje zatrudnienia

Obecnie w Polsce istnieje ponad 3800 agencji zatrudnienia, które działają w różnym obszarze usług i w różnym zasięgu geograficznym. Najwięcej dostawców usług „personalnych” i ich klientów operuje w aglomeracjach miejskich: w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Łodzi, jednak wiele agencji prowadzi działalność regionalnie, obsługując firmy lokalne i np. specjalne strefy ekonomiczne.

Faktem jest, że rynek usług oferowanych przez agencje zatrudnienia od kilkunastu lat rozwija się bardzo dynamicznie, dostosowując swoją ofertę do potrzeb firm o różnej wielkości i różnej specyfice działania.

Dziś już nie trzeba przekonywać menedżerów dużych firm o wymiernych korzyściach jakie przynosi współpraca z agencjami zatrudnienia. To właśnie te przedsiębiorstwa (często z kapitałem zagranicznym) były pionierami popytu na ich usługi. Obecnie agencje zatrudnienia coraz częściej są jednak usługodawcami firm z sektora MSP, które stanowią ponad 90 proc. wszystkich pracodawców. Tak wielki potencjał stanowi olbrzymią zachętę do nawiązywania współpracy i odpowiadania na bardzo zróżnicowane potrzeby małych i średnich firm.

Czy dla sektora MSP wsparcie agencji zatrudnienia jest równie korzystne i wskazane jak dla firm dużych?

Bez względu na wielkość firmy, współpraca z zewnętrznym wyspecjalizowanym partnerem na różnych etapach działalności jest naturalnym etapem rozwoju, wynikającym zarówno z rachunku ekonomicznego, konieczności dostosowania się do nowych wzorców zarządzania, jak i sytuacji gospodarczej. W przypadku małych i średnich przedsiębiorstw niebagatelną rolę odgrywa jednak element „oswojenia” się z nową usługą, proces przekonania się o celowości nowych rozwiązań i ich akceptacja.


Jakie usługi?

Agencje zatrudnienia oferują bardzo szeroki zakres usług – od rekrutacji i selekcji personelu w kraju i za granicą, przez wzmocnienie załogi pracownikami tymczasowymi wykonującymi konkretny zakres zadań oraz dostarczenie specjalistycznych i złożonych rozwiązań outsourcingowych, w których przejmują odpowiedzialność za wydzielony fragment działalności firmy, aż do kompleksowego doradztwa personalnego obejmującego diagnozę struktury zatrudnienia w firmie, budowanie systemów motywowania pracowników i systemów wynagrodzeń, szkolenia (również dla działów HR) czy usługę outplacementu.

W 2008 r. prawie 15 tysięcy firm skorzystało tylko z samej usługi pracy tymczasowej, natomiast ok. 50 tysięcy firm było klientem agencji doradztwa personalnego.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 4(84)2009


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum