
Poznaj mocne strony własnej firmy
Porządkowanie informacji w firmie

Uzyskana dzięki niej wiedza pozwala ocenić pozycję strategiczną przedsiębiorstwa i jest inspiracją do tworzenia atrakcyjnych strategii działania. Bez niej strategia staje się jedynie zbiorem życzeń i szczerych chęci oderwanych od rzeczywistości rynkowej oraz własnych możliwości. Strategia oparta jedynie na intuicji i przypuszczeniach prowadzi do błędnych działań taktycznych i operacyjnych – a to już najlepsza droga do porażki.
Moc analizy SWOT bierze się z połączenia sił i słabości firmy z szansami i zagrożeniami pojawiającymi się w jej otoczeniu. Czynniki te, analizowane oddzielnie, mają ograniczoną wartość poznawczą. Dopiero ich wspólne zestawienie pozwala dostrzec prawdziwy, strategiczny obraz działalności.
Proces przeprowadzenia analizy można podzielić na trzy etapy:
- Audyt zewnętrzny.
- Audyt wewnętrzny.
- Analiza krzyżowa.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 1(58)2007 ![]() Zobacz więcej na temat: analiza | analiza finansowa | ryzyko |