Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Stałe działy Gazety MSP >> Finanse >> Jak finansować firmowe zakupy? >>

Jak finansować firmowe zakupy?

Finansowanie

Przedsiębiorcy na ogół sprzedają najróżniejsze produkty i usługi, jednak nierzadko występują również w roli kupującego. Muszą bowiem nie tylko kupować materiały i półprodukty niezbędne do realizowania przyjętych zleceń, ale również dokonywać wielu innych zakupów i inwestycji – np. doposażyć firmowe biuro, wymieniać sprzęt. Jak finansować firmowe zakupy? Czy przedsiębiorcy mają możliwość korzystania z zakupów ratalnych?

Raty dla firm – czy to możliwe?

Zakupy ratalne cieszą się w Polsce bardzo dużą popularnością, dlatego też nikogo nie powinien dziwić fakt, że oferuje je tak wiele punktów handlowych. Ich ogromna popularność wynika nie tylko z tego, że pozwalają one zrealizować większe zakupy w sytuacji, gdy nie dysponujemy w danym momencie niezbędnymi środkami, ale również z uwagi na fakt, iż bardzo często raty nie są oprocentowane. Decydując się na kredyt czy pożyczkę, musimy liczyć się z tym, że pociągną one za sobą niemałe koszty. Wiele sklepów oferuje raty 0% i w ten sposób przekonuje klientów do śmielszych decyzji zakupowych.

Czy na równe traktowanie w tym względzie liczyć mogą przedsiębiorcy? Niekoniecznie. W wielu sklepach możliwość rozłożenia zakupu na raty nie jest dostępna dla przedsiębiorców. Nierzadko jest też tak, że przedsiębiorcy mogą wprawdzie skorzystać z rozłożenia płatności na raty, jednak przygotowana dla nich oferta istotnie różni się od tej dla osób fizycznych. Na ogół nie mogą oni liczyć na raty 0%. Brak dostępności rat na firmę jest niewątpliwie kłopotliwy dla właścicieli firm, gdyż zmusza ich do dokonywania zakupów w tych punktach sprzedaży, które takie metody finansowania oferują. Okazuje się jednak, że istnieje bardzo skuteczne rozwiązanie tego problemu – Fakturatka.

Rozłóż firmowe wydatki na raty

Zamiast tracić czas na szukanie punktu sprzedaży, który oferuje konkretny towar i jednocześnie jest gotowy rozłożyć jego zakup na dogodne dla przedsiębiorcy raty, może on skorzystać z oferty Fakturatki i w ten sposób rozłożyć wydatek na dogodną liczbę rat. Jak usługa taka działa w praktyce?

Przedsiębiorca dokonuje zakupu niezbędnego towaru lub usługi w dowolnie wybranym przez siebie miejscu, a następnie otrzymaną fakturę zakupu, fakturę pro forma czy płatne przelewem zamówienie wprowadza do systemu w celu rozłożenia kwoty na dogodną liczbę rat (od 1 do 36). Po akceptacji drogą telefoniczną (poprzez SMS) warunków spłaty faktura opłacana jest przez Fakturatkę, a pożyczone środki zwracane są w miesięcznych ratach.

Ile kosztuje taka forma finansowania zakupów? Sprawdzić to można bezpośrednio na stronie podmiotu, gdzie po zalogowaniu możliwe jest szybkie wyliczenie raty online (https://nfg.pl/raty-dla-biznesu/finansowanie-zakupow). Warto w tym miejscu dodać, że niesie ona za sobą szereg wymiernych korzyści. Jest to bardzo ciekawa alternatywa dla leasingu, kredytu czy pożyczki. Nie wpływa na zdolność kredytową i nie utrudnia tym samym ubiegania się o finansowanie bankowe w przyszłości. Nie bez znaczenia jest również to, że rezygnując z kredytu kupieckiego, bardzo często można negocjować korzystniejsze warunki zakupu i budować wizerunek solidnego kontrahenta.

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum