
Trójka siłaczy
Fiat Ducato, Volkswagen Crafter, Ranault Trafic
Dwie absolutne nowości zestawiliśmy z przebywającym już od dłuższego czasu na rynku – Renault Masterem. Łącznie cała trójka ma ponad 5 ton ładowności, blisko 20 metrów długości i pojemność ładunkową równą 49 metrom sześciennym. Ich ceny kształtują się w granicach 80 tysięcy złotych i wszystkie chcą podbić europejski rynek. A ten w ciągu ostatnich dziesięciu lat odnotowywał wzrost, przechodząc od około 1,3 mln sztuk sprzedanych w 1995 r. do ponad 2 mln w roku 2005. Każdy więc liczy na zyski.
Bardzo doświadczona trójka
Od 1981 r. po dziś dzień sprzedano ponad 1,7 mln egzemplarzy Fiata Ducato. Druga generacja zadebiutowała w roku 1994 i od razu zdobyła tytuł „Van of the Year 1994”. Dziś marka Fiat należy do ścisłej czołówki w rynkowej walce aut dostawczych. Ducato od początku produkowane jest w zakładach Sevel, największej fabryce lekkich samochodów dostawczych w Europie, wspólnie z koncernem PSA, z którym w roku 1981 Fiat zawarł parytetową spółkę joint-venture. Przez 25 lat nie zanotowano przerw w produkcji!
Wofsburska marka ma jeszcze dłuższą historię. Równo 30 lat temu pierwszy, potężny LT opuścił fabrykę Volkswagena. Było to uzupełnienie dla mniejszego Transportera. Szybko okazało się, że LT jest godnym i poważnym przeciwnikiem dla innych w tym segmencie. Dzięki sporej pojemności ładunkowej, wysokiej niezawodności i funkcjonalności, LT stał się jedną z najciekawszych propozycji na rynku. Crafter jest jego następcą.
Również francuska marka ma spore doświadczenie w projektowaniu i budowaniu samochodów dostawczych. Za kwalifikacje niech posłuży długoletnia historia i wielość zdobytych tytułów. Dla Trafica – „Van of the Year 2002 r.” czy wcześniej dla Mastera – „Van of the Year 1998”.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 11(56)2006 ![]() Zobacz więcej na temat: Crafter | Ducato | Fiat | Ranault | Trafic | Volkswagen |